Analiza ICT opreme

Informatika

Analiza? Zašto? Vjerojatno znate što koristite u svakodnevnom poslovanju. Imate računala, programe, e-mail, pisače … sve radi. Odlično. Ali … da li imate jasan podatak koliko su Vaša računala stara, da li koristite adekvatnu brzinu interneta za Vaše poslovanje, koristite li multifunkcijske uređaje na pravi način, imate li solidno rješenje za sigurnosnu pohranu? A što je sa mobilnim uređajima? Tko Vam upravlja sa fiksnim telefonima? Da li Vam je softver licenciran? Da li možete normalno poslovati u slučaju nestanka internet veze i/ili struje?

Pitanja s lijeve strane ćete rijetko postaviti sami sebi ako Vam je stanje zadovoljavajuće, ali kada dođe do neke nepredviđene situacije, da li znate kako riješiti problem sa opremom? Da li imate na jednom mjestu evidentiramo što tko koristi od ICT opreme u Vašoj tvrtki te koliko je ta oprema adekvatna za obavljanje posla (uzimajući u obzir starost, hardverske performanse, odabir računalnih programa i dr.)? Mi Vam možemo dati odgovore na ta pitanja, te Vam dati prijedloge poboljšanja svakih od promatranih dijelova – na Vama je da li ćete ih i kada realizirati.

Osnovna analiza

Uključuje pregled 5 računala (stolnih ili prijenosnih), svu mrežnu opremu (routere, switcheve, print servere, …), sve pisače/kopirne uređaje (neovisno o tome da li su u vlasništvu klijenta ili u najmu) te sve skenere. Svako iduće računalo dodatno se naplaćuje.

Kod računala provjeravamo stanje softvera, datum instalacije, hardverske performanse te raspoloživi prostor na disku – te općenito stanje uređaja (uključujući i oštećenja). Pored navedenog, provjeravamo i stanje e-mail adresa (koliko ih je, što se koristi od infrastrukture) te postojeću web stranicu i društvene mreže (kada su izrađeni, tko i kako ih administrira i dr.). Neizostavan dio je i anti-virusna zaštita. Zatečene poslovne podatke na računalu ne uzimamo u obzir, tj. ignoriramo ih.

Kod mrežne opreme provjeravamo brzinu i vrstu internet veze te konfiguraciju lokalne i bežične mreže.

Kod pisača provjeravamo broj kopija te način na koji su integrirani u poslovanje (da li se koriste kao uređaji za mrežno skeniranje, ispis u pretince, slanje skeniranih dokumenata putem e-maila i sl.).

Kod skenera provjeravamo što se trenutno koristi, te da li zadovoljavaju potrebe u poslovanju.

U sklopu analize, radimo čišćenje računala od privremenih datoteka, log zapisa i drugog “smeća” koje opterećuje rad računala i usporava ga u radu. Time možemo osloboditi prostor, pogotovo na računalima koja su ograničena sa diskovima manjeg kapaciteta, te je svaki dodati gigabajt zlata vrijedan.

Dodatne usluge

  • provjera računala koja nisu obuhvaćena u osnovnoj analizi (ne analiziramo privatna računala)
  • službeni mobiteli ili privatni mobiteli koji koriste službeni broj (uz suglasnost vlasnika mobitela; operativni sustav, da li se koristi za službeni e-mail i sl.)
  • fiksni telefoni (korišteni brojevi, uređaji, preusmjeravanja, administracija, …)
  • analiza postojećeg rješenja sigurnosne pohrane podataka (lokalno, mrežno, cloud, …)
  • kombiniranje sa analizom prostora (buka u uredu, rasvjeta u uredu, …)
  • izlazak na teren (u slučaju ispostava, podružnica, izdvojenih pogona i sl.)

Posebne napomene

  • realizirana analiza ICT opreme preduvjet je suradnji u okviru usluge vanjskog informatičara
  • obavezno se sklapa Ugovor o povjerljivosti poslovnih podataka, kojim se Vama kao naručitelju jamči da mi Vaše poslovne podatke nećemo ni na koji način zloupotrijebiti, a istim Ugovorom smo i mi zaštićeni u slučaju nezakonitih radnji ili sumnjivih radnji sa poslovnim podacima, a za što bi se nas moglo iskoristiti za prebacivanje krivnje ili odgovornosti za otkrivanje ili manipulacije sa poslovnom dokumentacijom i poslovnim podacima
  • analizu ne radimo bez nadzora ovlaštene, opunomoćene ili osobe odgovorne za pojedinačnu opremu
  • prijavne podatke (korisnička imena, lozinke, pinovi i sl.) ne tražimo, ne bilježimo – ako nam za nešto treba pristup (npr. spajanje na router), a osobe iz prethodne točke pristup nemaju ili nam ne mogu ili ne žele omogućiti, taj dio opreme ili sustava isključujemo iz daljnje analize
  • u skladu sa Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka (u industriji, medijima i javnosti poznatijom kao GDPR) Vaše podatke ne uključujemo u analizu. Pored toga, preduvjet za izradu analize je potpisivanje izjave o tajnosti podataka, kojom se obvezujemo čuvati informacije dobivene od strane klijenta i eventualne informacije dobivene prilikom izrade analize (a što proizlazi iz pristupanja ICT infrastrukturi) poslovnom tajnom
  • u skladu sa svim važećim zakonskim propisima, ako prilikom izrade analize ICT opreme uočimo kazneno djelo, u skladu sa Kaznenim zakonom isto ćemo prijaviti nadležnim institucijama, odmah i bez iznimke, te bez obavještavanja klijenta (Članak 20. navedenog zakona – “Tko propusti spriječiti nastupanje zakonom opisane posljedice kaznenog djela odgovarat će za nečinjenje ako je pravno obvezan spriječiti nastupanje takve posljedice i ako je propuštanje po djelovanju i značenju jednako počinjenju tog djela činjenjem.“)
  • analiza ICT opreme može se prema dogovoru odraditi izvan radnog vremena klijenta (kako se ne bi ometalo djelatnike u obavljanju posla), ali navedeno možda neće dati realne podatke (opterećenost mreže, brzina interneta i sl.)
  • na odgovornoj osobi je da nam omogući neometani pristup svakoj promatranoj opremi
  • ne analiziramo specijaliziranu opremu (POS blagajne, terminale za plaćanje, CNC strojeve, help-desk terminale i sl.), njih samo deklarativno navodimo u analizi sa opisom načina njihovog korištenja u poslovanju
  • analizu ICT opreme provodimo u prostoru klijenta, a obradu podataka i izradu izvješća odrađujemo u našem uredu

 

Kontaktirajte nas za ponudu

Povezane usluge


Usluga vanjskog informatičara

Brigu o Vašoj ICT opremi i podršku Vašim zaposlenicima u radu sa tom opremom prepustite nama.

 

Više o usluzi

Digitalizacija podataka

Zašto? Zbog lakšeg pretraživanja, obrade, sigurnosne pohrane te brže razmjene sa drugim osobama ili tvrtkama.

 

Više o digitalizaciji

Savjetovanje pri kupovini

Trebate novu opremu u Vašem poslovanju? Obratite nam se s povjerenjem, tu smo da Vam pomognemo svojim savjetom.

 

Više o savjetovanju