Digitalni marketing

Informatika

Digitalni marketing je korištenje različitih pristupa i kanala za povezivanje sa klijentima na lokaciji gdje oni provode najviše vremena: online. Od same web stranice, do različitih poslovnih napora kroz digitalno oglašavanje, e-mail oglašavanje, online brošura i kataloga te i više od toga – sve to spada pod digitalni marketing.

Zvuči jednostavno te ste se sigurno do sada susreli sa ovim pojmom, iako niste nužno znali što to zapravo je, ali znate da Vas svi “bombardiraju” sa reklamama gdje god se pojavite online, do te mjere da korisnici interneta sve više posežu sa dodatnim programima koji filtriraju ili blokiraju oglase kao neželjeni sadržaj, kako bi se mogli posvetiti osnovnom sadržaju na nekoj web stranici, a ne promocijama koje ih – realno gledajući – rijetko kada zanimaju.

Želim se uključiti u ovu priču

Može, tu smo da Vam pomognemo. Digitalni marketing ima određene prednosti koje klasični marketing (kojega i dalje ne treba prerano otpisati) koji se obavlja putem reklamnih letaka, brošura, jumbo plakata, radijskih i televizijskih reklama, javnih razglasnih sustava i dr. jednostavno nema. Od najbitnijih prednosti, radi se o lakšem praćenju učinka neke kampanje u (gotovo) realnom vremenu. Uložite 1000 kuna u određenu objavu na internetu, već za nekoliko sekundi tu istu objavu mogu vidjeti stotine potencijalnih novih kupaca, korisnika ili klijenata.

Pored navedenog, možete lakše pratiti i analizirati tijek kampanje, ako se primijeti da kampanja za nekoliko sati više ne daje željeni učinka, ona se može prekinuti, te se energija i resursi mogu odmah usmjeriti na neku novu, drukčiju kampanju. Klasični marketing, za tisak i pripremu materijala treba Vam nekoliko sati, za distribuciju materijala nekoliko sati, a za upotrebljivu povratnu informaciju (u obliku povećane potražnje za onime što nudite) nekoliko dana do čak nekoliko tjedana. Vjerujemo da Vam je razlika više nego očita.

Najbitnije je znati što želite ili što očekujete. Mi Vam to uz najbolju moguću volju ne možemo pomoći. Možemo Vam dati ideje, savjete, pokazati primjere, ali Vi kao korisnik ove usluge trebate znati što želite postići sa određenim ulaganjem u digitalni marketing. Ovdje želimo razbiti nekoliko mitova s kojima nam ljudi dolaze očekujući nemoguće, jer su negdje čuli ili pročitali što se sve kroz digitalni marketing može ostvariti. Google AdSense i Google AdWords, zanimljivi i moćni alati za relativno jednostavan način promocije na domaćem i stranom tržištu, mogućnost detaljnih parametara, praćenja troškova, dodavanja elemenata u kampanju i slično (što je i za očekivati, ipak Google stoji iza tih servisa).

Vrlo pojednostavljeno, AdSense je platforma koja prikazuje oglas prema željenom kriteriju. Svi koji žele zaraditi da im Google na njihovo web stranicu postavi oglas (ili odabrane kategorije oglasa) na svoje stranice postave određeni kod i na taj način omogućavaju Google-u da iz svoje baze oglasa, prema određenim algoritmima prikazuje neki oglas. Posjetitelj te stranice će vidjeti oglas, u ovisnosti o velikom broju parametara. Hrvat i Austrijanac neće nužno na istoj stranici u istom trenutku imati prikazane iste oglase – Hrvatu će ser prikazivati oglas za kupnju ulaznica za finale Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji, a Austrijancu će se prikazati oglas o lokalnim izborima u njegovoj pokrajini. S time smo samo zagrebli površinu ovog izrazito kompleksnog oglasnog sustava.

AdWords (ponovo pojednostavljeno) je sustav koji prema traženim riječima na Google pretraživaču može izvući na vrh neki oglas za tvrtku, proizvod ili uslugu koji bi inače bili prikazani na nekoj pedesetoj stranici rezultata (jer je tolika gužva na tom tržištu). Primjer: na Google pretraživaču tražite informatičku trgovinu u Zagrebu, dobiti ćete gotovo 300.000 rezultata. Ako ste Vi jedan od njih te ako imate manju posjećenost i relevantnost od mnogo jače konkurencije na istom tržištu, šansa da ćete biti na vrhu je vrlo mala. Ako ste novoosnovana informatička trgovina, možete zaboraviti da ćete preko noći doći na vrh rezultata sa bilo kakvom kampanjom. Ali, uz određenu kombinaciju ključnih riječi i plaćanja usluge, šanse da Vas neki potencijalni kupac nađe na tom široko tržištu postaju mnogo realnije i dostižnije. Treba uzeti u obzir da prestankom kampanje, nećete ostati na vrhu pretraživanja, jer se sa rangiranje na rezultatima pretraživanja koristi izrazito kompleksan algoritam koji uzima elemente na koje ne biste ni pomislili, koji Vas mogu pozicionirati bolje ili lošije u odnosu na druge.

Relativno poznat mehanizam je i Facebook oglasa, gdje doslovce u nekoliko klikova možete objaviti neku objavu korisnicima Facebook-a koji Vas inače nikada ne bi pronašli (jer niste u istoj “mreži”, prijatelj prijatelja i sl.).

Naravno, postoji nebrojeno mogućnosti online oglašavanja, npr. veći portali nude postavljanje bannera i linkova na Vašu stranicu, ali doseg je relativno malen (u pravilu regionalno i jezično veoma ograničen). Odnosno, tzv. “value for money” je upitan ili zahtjeva veliko ulaganje kako bi se nešto postiglo. Kao i kod drugih stvari u životu, “koliko para, toliko muzike” – više novca u digitalni marketing može rezultirati pozitivnim rezultatima u poslovanju. Ključna riječ – može … ali ne mora. Uzmite u obzir slijedeću situaciju: bavite se proizvodnjom najboljih potkova za afričke zebre. Tko zna za to i kome to treba? Vrlo vjerojatno imate jako malo potencijalno tržište, te ti sigurno ne budu pretraživali bespuća interneta u potrazi za nekime tko se time bavi na drugom kraju svijeta.

U samom početku krećete sa jako malim brojem ljudi koji Vas mogu naći, taman da netko i traži točno to što nudite. No, ako Vam je cilj naći jednog jedinog korisnika, koji će Vam te potkove za zebre platiti 100.000 kuna, Vi ste uspjeli. Vraćamo se na početak – morate znati što želite ili što očekujete. Ako mislite da će Vam te potkove tražiti stotine tisuća ljudi, varate se – i to Vam gotovo ni jedna normalna marketinška kampanja ne može omogućiti. Ako želite potrošiti nekoliko stotina tisuća kuna na takvu kampanju, to je sasvim druga stvar. No, opet se vraćamo na već spomenuti “value for money” – koja će na kraju biti dobivena vrijednost za Vaš uloženi novac?

Način rada

Vi naručite – mi odradimo. Prethodno navedene alate možete i sami koristiti, ali pitanje da li ćete njihov potencijal iskoristiti do kraja, odnosno, da li će uloženi novac dati najveći mogući povrat uloženog. Digitalni marketing je nešto što se proučava godinama, izrađuju se studije i analize obrazaca ponašanja kupaca i prodavača, te se donose zaključci na temelju prošlih uspješnih, manje uspješnih i neuspješnih kampanja kako bi se moglo ići dalje. Možemo spomenuti i poznati termin SEO (search engine optimization), za koji klijenti nisu sigurni što on točno podrazumijeva, a nije zanemariv – radi se (prema potrebi) o adaptaciji i čak potpunoj rekonstrukciji Vaše postojeće web stranice, kako bi ju internet pretraživači kvalitetno obradili i indeksirali te mogli kao rezultat ponuditi relevantnijim korisnicima, ili jednostavno većem broju korisnika tražilica nego što je to trenutno stanje.

Često se susrećemo sa odbijanjem takve suradnje, jer je “postojeća stranica relativno nova, pregledna i vizualno primamljiva”. Prihvaćamo takvu opažanje – ako razmatramo da su korisnici stranice isključivo ljudi. Automatizirane sustave ne zanima kako stranica izgleda, nego što ona sadrži (na razini koda, koji je uglavnom sakriven od očiju velike većine korisnika), a taj isti kod rezultira onime što ljudi vide na ekranu – a to je otprilike trećina ukupnog koda, dvije trećine su ono što je potrebno internet pregledniku za prikaz web stranice, dok automatizirani sustavi internet pretraživača (tzv. botovi), koriste upotrebljivi tekst (koji vide i ljudi), te vrlo često ne više od nekoliko desetaka ključnih riječi u samome kodu (koje ljudi nikada ne vide), a taj sadržaj za botove je što se tiče SEO-a najbitniji. Danas se web stranica dizajnira i programira podjednako i za ljude i za strojeve – ako želite da ti isti strojevi Vašu web stranicu predlože drugim ljudima. Zanimljivo, zar ne?

Posebne napomene

  • stavovi i mišljenja objavljeni na ovoj stranici formirani su godinama rada na ovom području, te nisu nužno u skladu sa industrijskim standardima, trendovima i mišljenjima stručnjaka koji se sa time bave uspješnije ili manje uspješno od nas. Jednostavno je – mišljenja su kao guzica, svatko ju ima.
  • neki konzultanti na ovom području zakinuti će Vas za konkretne i istinite podatke koji proizlaze iz automatski generiranih analitika pojedinih oglasnih platformi, kako bi se prikazali uspješnijim nego što to zaista jesu. Nemojte pristati na nemogućnost uvida u originalnu statistiku svake pojedine kampanje (koju uostalom Vi plaćate), a da umjesto toga dobijete prilagođeni dokument u kojemu svašta može biti napisano
  • naravno da i mi moramo zaraditi nešto – ako je realna cijena oglasa ili kampanje na nekoj od mnogobrojnih dostupnih platformi 1000 kn, izdani račun s naše strane ne može glasiti manje ili jednako od 1000 kn. Može – na način da ga uopće ne izdamo, te se snalazite sami ili sa drugim marketinškim stručnjacima
  • držimo se postulata da je kupac uvijek u pravu. Osim kada to nije. Ako vidimo da kupac ne želi prihvatiti naš savjet ili smatra da zna više od nas, mi ćemo odbiti takvu suradnju u kojoj ne vidimo kvalitetu i budućnost za to da se usluga realizira na najbolji mogući način

 

Kontaktirajte nas za ponudu

Povezane usluge


Poduka iz informatike

Pomoć Vašim zaposlenicima u radu sa ICT opremom. Pomoć učenicima/studentima u rješavanju ICT problema i zadataka.

 

Više o poduci

Internet domene

Za Vas možemo brzo organizirati i obaviti registraciju željenog naziva na mnogobrojnim internet registrarima.

 

Više o domenama

Web hosting

Trebate prostor za Vašu postojeću ili novu web stranicu? Nudimo različite hosting pakete po povoljnim cijenama.

 

Više o hostingu